מחר בכנסת: תערוכת חנוכיות עתיקות, ייחודיות ונדירות מאיטליה

איתי גדסי No Comments on מחר בכנסת: תערוכת חנוכיות עתיקות, ייחודיות ונדירות מאיטליה

חנוכייה יוצאת דופן באוסף היא חנוכייה עשויה לוחית מתכת שעיטרה כובע של חייל בצבא האוסטרי מהשנים 1740–1780 • לוחית מתכת זו מעוטרת במרכזה בתיאור של נשר בעל שני ראשים, סמלה של שושלת בית הבסבורג, שהיה בשימוש עד 1835

צילום: נועם רבקין
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל הכנסת יחנוך מחר תערוכת חנוכיות עתיקות בכנסת. החנוכיות מוצגות מאוסף החנוכיות של מוזיאון יהדות איטליה ע"ש ש.א. נכון.

בתערוכה הייחודיות מאוסף מוזיאון יהדות איטליה, מוצגות חנוכיות שיצרו אמנים מאיטליה וחנוכיות שהיו ברשות אנשי הקהילה.

החנוכיות שבתערוכה שונות, אולם בכולן ניכרים המאפיינים האמנותיים האיטלקיים – העושר הסגנוני והמוטיבים הטיפוסיים לאמנות איטליה. חלק מהחנוכיות, מקורן בארצות אשכנז (צפון אירופה ומזרח אירופה) וחלקן יוצרו באיטליה אך מייצגות את הסגנון והמאפיינים הצורניים של צפון אפריקה. מגוון שמשקף את המקורות ההיסטוריים והגיאוגרפיים השונים של הקהילה היהודית באיטליה.

חנוכייה יוצאת דופן באוסף היא חנוכייה עשויה לוחית מתכת שעיטרה כובע של חייל בצבא האוסטרי מהשנים 1740–1780. לוחית מתכת זו מעוטרת במרכזה בתיאור של נשר בעל שני ראשים, סמלה של שושלת בית הבסבורג, שהיה בשימוש עד 1835. לא ברור אם לוחית זו הייתה שייכת לחייל יהודי ששירת כקצין בצבא האוסטרי או נמצאה בשדה הקרב ונעשה בה שימוש משני כחנוכייה.

התערוכה מוצגת בכנסת תודות לאוצרת הכנסת גב' שרון סופר ולאוצרת הראשית של מוזיאון יהדות איטליה ד"ר אנדריאנה קונטסה. אוסף החנוכיות יוצג בתערוכה בכנסת החל ממחר למשך חודשיים.



0 תגובות